abel ferrara  

Abel Ferrara (Πρόεδρος Επιτροπής | Jury President)

Born in the Bronx, in 1951 Abel Ferrara started making films on Super 8 in his teens, in upstate New York with Nicholas St. John – writer of Ms.45, King Of New York, The Addiction as well as The Funeral – and John Mcintyre – creative consultant and key crew member. His career moved to downtown New York City in the mid ‘70s with the movies Driller Killer and Ms. 45. When Ms.45 found distribution at Warner Bros., with the help of William Friedkin, the reviews and international circulation lead to a cult reputation, larger budgets, studio funding and ‘name’ actors – Christopher Walken, Harvey Keitel, Melanie Griffith and Juliette Binoche. King of New York in the beginning of the ‘90s followed by Bad Lieutenant, The Funeral, The Addiction and New Rose Hotel consolidated his position as a director of controversial cinema. His career combines larger budget with no budget features and documentaries, from New York City to Napoli, Alabama, Jerusalem, Los Angeles and back to Roma. The 21st century began with R’Xmas, Mary and his documentary on the Chelsea hotel, Chelsea On The Rocks, continuing into the present decade with 4:44 – Last Day On Earth, his third feature with Willem Dafoe, Welcome To New-York, starring Gérard Depardieu and Jacqueline Bisset and with Pasolini, again starring Willem Dafoe in 2014, about the last days of the Italian director. His new documentary work includes Padre Pio and Piazza Vittorio. Abel Ferrara directs Alive in France, a documentary, also a self-portrait, that follows him and his family actress Cristina Chiriac, daughter Anna and friends and long-time collaborators composer Joe Delia and actor/composer Paul Hipp during a film Retrospective/music tour in France.

Ο Abel Ferrara γεννήθηκε στο Μπρονξ το 1951. Ξεκίνησε να σκηνοθετεί ταινίες σε Super 8 στα εφηβικά του χρόνια, στα βόρεια της Νέας Υόρκης, σε συνεργασία με τον Nicholas St. John, σεναριογράφο των ταινιών του Ms.45, King οf New York, The Addiction,The Funeral, καθώς και με τον John Mcintyre, καλλιτεχνικό σύμβουλο και βασικό συντελεστή των ταινιών του Ferrara. Στα μέσα της δεκαετίας του ’70, η καριέρα του μετατοπίζεται στην καρδιά της Νέας Υόρκης με τις ταινίες Driller Killer και Ms. 45. Όταν η δεύτερη τυγχάνει διανομής από την Warner Bros., με τη βοήθεια του William Friedkin, οι κριτικές και η διεθνής διανομή της ταινίας οδηγούν στη διαμόρφωση μιας καλτ φήμης γύρω από το όνομα του σκηνοθέτη, σε μεγαλύτερους προϋπολογισμούς, περισσότερες χρηματοδοτήσεις και σπουδαία ονόματα του κινηματογραφικού στερεώματος όπως Christopher Walken, Harvey Keitel, Melanie Griffith και Juliette Binoche. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, την ταινία King οf New York ακολουθούν οι Bad Lieutenant, The Funeral, The Addiction και New Rose Hotel που συμβάλλουν στην εδραίωσή του ως σκηνοθέτη ταινιών «αμφιλεγόμενης» θεματολογίας. Η φιλμογραφία του περιλαμβάνει ταινίες μεγάλου μήκους και ντοκιμαντέρ υψηλού, αλλά και μηδενικού, προϋπολογισμού σε γυρίσματα ανά τον κόσμο, από Νέα Υόρκη μέχρι Νάπολη, Αλαμπάμα, Ιερουσαλήμ, Λος Άντζελες και Ρώμη. Ο 21ος αιώνας για τον σκηνοθέτη ξεκινάει με τις ταινίες R’Xmas και Mary και το ντοκιμαντέρ για το ιστορικό ξενοδοχείο Τσέλσι της Νέας Υόρκης, με τίτλο Chelsea On The Rocks. Στη συνέχεια, η δεύτερη δεκαετία συνεχίζεται με την ταινία 4:44 – Last Day On Earth, την τρίτη ταινία του σκηνοθέτη με πρωταγωνιστή τον Willem Dafoe, το Welcome To New York με πρωταγωνιστές τους Gérard Depardieu και Jacqueline Bisset, καθώς και το Pasolini, ένα αφιέρωμα στις τελευταίες μέρες του Ιταλού σκηνοθέτη, στο οποίο πρωταγωνιστεί και πάλι ο Dafoe το 2014. Στις πιο πρόσφατες ταινίες ντοκιμαντέρ του Ferrara συμπεριλαμβάνονται οι Padre Pio και Piazza Vittorio. Αυτή την περίοδο, ο Ferrara σκηνοθετεί ένα αυτοβιογραφικό ντοκιμαντέρ που ακολουθεί την οικογένειά του, την σύζυγό του, ηθοποιό Cristina Chiriac, την κόρη του, Anna, και τους φίλους και συνεργάτες του, Joe Delia, συνθέτη, και Paul Hipp, ηθοποιό και συνθέτη, σε μια μουσική περιοδεία ανά τη Γαλλία.

 

ELINA PSYKOU 1080x662  

Ελίνα Ψύκου | Elina Psykou

Η Ελίνα Ψύκου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977. Σπούδασε Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Κοινωνιολογία στην Αθήνα, καθώς και Πολιτιστική Ιστορία στο Παρίσι. Η πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία, Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά, βραβεύτηκε στο τμήμα Works in Progress του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Karlovy Vary το 2012 και έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Forum του Φεστιβάλ Βερολίνου το 2013. Την ίδια χρονιά, το περιοδικό Variety την κατέταξε ανάμεσα στους «Δέκα Πιο Υποσχόμενους Ευρωπαίους Σκηνοθέτες» («10 European Directors to Watch»). Το σενάριο της δεύτερης μεγάλου μήκους ταινίας της, με τίτλο Ο γιος της Σοφίας, συμμετείχε στο Berlinale Residency 2013 και στο Berlinale co-production market 2014. Η ταινία κέρδισε το βραβείο Works in Progress στο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Les Arcs EFF το 2015 και έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Tribeca 2017, όπου και απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας μυθοπλασίας. Αυτή την περίοδο, κάνει την έρευνα για το πρώτο της ντοκιμαντέρ, Ευρώπη, ω Ευρώπη, και γράφει το σενάριο της τρίτης της μεγάλου μήκους ταινίας.

Born in Greece in 1977, Elina Psykou studied Filmmaking and Sociology in Athens. She continued her studies in Cultural History in Paris and participated in the 2007 Berlinale Talent Campus. Her first feature, The Eternal Return of Antonis Paraskevas, won the Works in Progress Award at the Karlovy Vary IFF in 2012 and premiered at the Berlinale Forum in 2013. During that same year, trade publication Variety singled her out as one of the “10 European Directors to Watch”. Her second feature, Son of Sofia, was selected to participate in the 2013 Berlinale Residency programme, as well as the 2014 Berlinale co-production market, won the Works in Progress Award at Les Arcs EFF in 2015, premiered in competition at the Tribeca FF in 2017 and won the Best International Narrative Feature Award. Elina is currently researching her first documentary, Europe, oh Europe, supported by Creative Europe and EAVE, and is writing her third feature.

 

photoolivierclinckart2  

Olivier Clinckart

O Olivier Clinckart γεννήθηκε στις Βρυξέλλες το 1970. Σπούδασε Δημοσιογραφία στο πανεπιστήμιο ULB των Βρυξελλών (Université Libre de Bruxelles). Έκανε τα πρώτα του βήματα ως κριτικός κινηματογράφου στο μηνιαίο περιοδικό Grand Angle από το 1996 μέχρι το 2009. Από το 2010, συνεργάζεται με το εβδομαδιαίο περιοδικό Moustique, ένα από τα παλαιότερα περιοδικά του βελγικού Τύπου, στην επιλογή ταινιών. Συνεργάζεται, επίσης, με τον διαφημιστικό όμιλο Mediaplanet του Βελγίου στη συγγραφή θεματικών ενθέτων που εστιάζουν σε κοινωνικά ζητήματα. Από τον Σεπτέμβριο 2017 παραδίδει σεμινάρια κριτικής ανάλυσης ταινιών στην Ανώτατη Τεχνική Σχολή Κινηματογράφου των Βρυξελλών. Λάτρης της Έβδομης Τέχνης, ο Olivier είναι μέλος της Βελγικής Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (UCC - Union de la Critique de Cinéma) στην οποία διετέλεσε πρόεδρος Δ.Σ. από το 2011 μέχρι το 2017 και στην οποία, σήμερα, διατελεί αντιπρόεδρος.

Olivier Clinckart was born in 1970 in Brussels. He studied Journalism at the ULB (Université Libre de Bruxelles). He took his first steps as a movie critic for the monthly magazine Grand Angle from 1996 to 2009. Since 2010, he has been collaborating with the weekly magazine Moustique, one of the oldest magazines in the Belgian press, in its film selection. He also takes part in thematic supplements dealing with social issues for Mediaplanet Belgium. Since September 2017, he has been giving film analysis sessions at ESRA Brussels, an international film school. Passionate about the Seventh Art, Olivier is a member of the Union de la Critique de Cinéma (UCC), the Belgian Critics Association of which he was the President from 2011 to 2017 and of which he is currently the Vice President.

 

Ralitza Petrova  

Ralitza Petrova

H Ralitza Petrova σπούδασε Κινηματογράφο και Video Art στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Λονδίνου (University of the Arts London) και, ακολούθως, Σκηνοθεσία στην Κρατική Σχολή Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι ταινίες της διακρίθηκαν διεθνώς σε σημαντικά φεστιβάλ κινηματογράφου όπως στις Κάννες και στο Βερολίνο, αλλά και σε πλατφόρμες σύγχρονης τέχνης όπως στην Tate Modern και στο Centre Pompidou. Το 2016, η ταινία μεγάλου μήκους που σκηνοθέτησε, με τίτλο Godless έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο, όπου απέσπασε τέσσερα βραβεία, εκ των οποίων Χρυσή Λεοπάρδαλη – Βραβείο Καλύτερης Ταινίας. Έκτοτε, η ταινία τιμήθηκε με 27 βραβεία και προτάθηκε για Βραβείο Καλύτερου Ευρωπαίου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη 2017 – Βραβείο FIPRESCI, της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Ralitza Petrova studied Film and Video Art at the University of the Arts London, and, later, Fiction Directing at the British National Film and Television School. Her short films have won wide acclaim at the film festivals circuit, including Cannes and Berlin, as well as on numerous art platforms, such as Tate Modern and the Centre Pompidou. In 2016, her feature debut Godless premiered at Locarno Film Festival, where it won four awards, among which the Golden Leopard for Best Film. Since then, the film has won 27 awards and has been nominated for the European Discovery 2017 Award – Prix FIPRESCI award by the European Film Academy.

 

 

petros charalambous 1  

Πέτρος Χαραλάμπους | Petros Charalambous

Ο Πέτρος Χαραλάμπους γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1976. Η αγάπη του για τη φωτογραφία και τον κινηματογράφο τον οδήγησε στο Hollywood, όπου σπούδασε σκηνοθεσία τηλεόρασης και κινηματογράφου στο California State University, Northridge. Από το 2000 σκηνοθετεί διαφημίσεις, ντοκιμαντέρ, μουσικά και εταιρικά φιλμάκια και ταινίες. Η μικρού μήκους ταινία του Η Απόδραση της Βασίλισσας προβλήθηκε σε πολλά φεστιβάλ παγκοσμίως και κέρδισε βραβεία και διακρίσεις. Μερικές από τις διαφημίσεις του επιλέγηκαν ως υποψήφιες σε διάφορους διεθνείς διαγωνισμούς διαφήμισης και κέρδισαν σημαντικά βραβεία. Σήμερα, ο Πέτρος διδάσκει Υποκριτική στην Κάμερα στη Δραματική Σχολή Βλαδίμηρου Καυκαρίδη. Η ταινία του Το Αγόρι στη Γέφυρα έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ρώμης το 2016, πανελλαδική πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2016 και παγκύπρια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογραφικές Μέρες Κύπρος 2017. Προβλήθηκε σε πάνω από 40 διαγωνιστικά φεστιβάλ και μέχρι σήμερα έχει αποσπάσει 13 βραβεία, μεταξύ άλλων Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Βραβείο Κοινού και Βραβείο Πρώτου Ανδρικού Ρόλου (Κωνσταντίνος Φαρμακά). Απέσπασε πρόσφατα σε δύο φεστιβάλ στη Ρωσία Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου (Eve Makis και Σταύρος Παμπαλλή) και Καλύτερης Μουσικής (Andrey Dergachev). Η ταινία συνεχίζει τη φεστιβαλική της πορεία σε μεγάλα φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Ο Πέτρος έχει πρόσφατα ολοκληρώσει το DocuDrama Η Σφαίρα Υπάρχει Μέσα μου, ενώ αυτή την περίοδο βρίσκεται στο στάδιο μεταπαραγωγής του ντοκιμαντέρ From Here to Everest για τον πρώτο Κύπριο που κατέκτησε το Έβερεστ. Επίσης, βρίσκεται στο στάδιο προπαραγωγής της δεύτερης ταινίας μεγάλου μήκους με τίτλο Patchwork.

Petros Charalambous was born in Nicosia, Cyprus in 1976. His early exposure to photography and cinema led him to Hollywood where he studied film and television directing at the California State University, Northridge. In 2000, he returned to Cyprus, where he taught television production at Frederick University. Since then, he has been working as a freelance film director shooting commercials, corporate videos, music videos, narratives and documentaries. His short film The Escape of the Queen travelled to various film festivals worldwide, winning awards and distinctions. Several of his commercials were shortlisted in advertising competitions winning various awards. Today, Petros also teaches Acting for Camera at Vladimiros Kafkarides Drama School. His first feature film Boy on the Bridge had its world premiere at Rome Film Festival 2016, its Greek Premiere at Thessaloniki Film Festival 2016 and its Cyprus premiere at the Cyprus Film Days Film Festival 2017, where it won the Audience Award. It participated in the competition section of more than 40 festivals around the world winning 13 awards so far, among which Best Film Award, Audience Award, Best Actor award (Constantinos Farmakas). Recently, he won two awards in Russia for Best Directing and Best Screenplay (Eve Makis, Stavros Pamballis), as well as for Best Music Score (Andrey Dergachev). Boy on the Bridge continues its successful festival journey. Petros has recently completed the docudrama The Bullet Within and his feature documentary From Here to Everest is currently in post-production. Today, Petros is in the development stages of his second feature film titled Patchwork.