Λεμεσός, 27 Μαρτίου 2019

17ο Διεθνές Φεστιβάλ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ – ΚΥΠΡΟΣ 2019

12 - 20 Απριλίου 2019

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος, οι Κυπριακές ταινίες, οι ειδικές προβολές και τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής

Εννιά ταινίες από τον διεθνή κινηματογράφο, ανάμεσά τους και μία από την Κύπρο θα διαγωνιστούν φέτος στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ, Glocal Images, διεκδικώντας τα μεγάλα βραβεία, ενώ το Διαγωνιστικό Τμήμα Κυπριακών Ταινιών καταρτίζεται φέτος με τη συμμετοχή τεσσάρων Κυπριακών ταινιών. Την ευθύνη για την απονομή των βραβείων θα έχει, όπως κάθε χρονιά, πενταμελής κριτική επιτροπή που αποτελείται από διακεκριμένους επαγγελματίες του κινηματογράφου. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 12 μέχρι και τις 20 Απριλίου 2019, στο Θέατρο Ριάλτο στη Λεμεσό και στον Κινηματογράφο Ζήνα Πάλας στη Λευκωσία, ενώ όλες οι ταινίες προβάλλονται σε παγκύπρια πρεμιέρα. Διοργανωτές του Φεστιβάλ είναι οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας & Πολιτισμού και το Θέατρο Ριάλτο.

Οι ταινίες που θα προβληθούν στο πλαίσιο του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος GLOCAL IMAGES είναι:

· Alone at my Wedding, Σκηνoθεσία: Marta Bergman (Βέλγιο)

(Παγκόσμια Πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών 2018)

Η Pamela, μία νεαρή Ρομά, διαφέρει από τα υπόλοιπα κορίτσια της κοινότητας. Ανύπαντρη μητέρα, ζει με τη γιαγιά και το κοριτσάκι της σε μια καλύβα όπου οι τρεις τους μοιράζονται το ίδιο κρεβάτι. Για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της δίχρονης κόρης της και για να πραγματοποιήσει το δικό της όνειρο για ελευθερία, θα διαθέσει τον εαυτό της ως νύφη στο ίντερνετ. Γνωστή μέσα από τα ντοκιμαντέρ της, η Ρουμάνα σκηνοθέτις Marta Bergman κάνει ντεμπούτο στη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας, με ένα πορτραίτο μιας γυναίκας που θα κάνει τον εσωτερικό της αγώνα για να ανακαλύψει ποια πραγματικά είναι. Το συναισθηματικό και κυριολεκτικό ταξίδι θα αποτελέσει μια αποκάλυψη, την οποία στηρίζει η αυθεντική ερμηνεία της Alina Serban.

· Holy Boom, Σκηνoθεσία: Μαρία Λάφη (Ελλάδα, Αλβανία)

(Βραβείο Καλύτερης Βαλκανικής ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στα Τίρανα, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σαραγόσα κ.α.)

Σε μια πολυπολιτισμική Αθηναϊκή γειτονιά, ένα τυχαίο γεγονός θα ενώσει αναπάντεχα τις ζωές τεσσάρων ανθρώπων. Τη νύχτα της Κυριακής των Βαΐων, ο δεκαεξάχρονος Φιλιππινέζος Ige ανατινάζει το ταχυδρομικό κουτί της γειτονιάς. Η καταστροφή των LSD της Λένας και του Μανού, των εγγράφων της Άντια, καθώς και ενός γράμματος του χαμένου παιδιού της Θάλειας, θα σπρώξει τους ήρωες στα άκρα. Στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο στη μεγάλου μήκους ταινία, η Μαρία Λάφη χτίζει ένα έργο που δένεται με διαφορετικές πλοκές, προσωπικές προσδοκίες και την ελπίδα. Ο κάθε χαρακτήρας παλεύει να βρει τον εαυτό του σε μια κοινωνία που αλλάζει με γοργούς ρυθμούς, ενώ ταυτόχρονα αγωνίζεται να επιβιώσει, χωρίς φυσικά να εγκαταλείπει το κυνήγι για την ευτυχία.

· House of Hummingbird, Σκηνoθεσία: Kim Bo-ra (Νότια Κορέα)

(Bραβείο Generation 14plus Μπερλινάλε, Βραβείο NETPAC και Βραβείο Κοινού KNN στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Μπουσάν, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας & Βραβείο Επιτροπής στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σεούλ κ.α.)

Με φόντο τη ραγδαίως επεκτεινόμενη Σεούλ του 1994, η μοναχική 14άχρονη έφηβη Eunhee ζει τη ζωή της σαν περιπλανώμενο κολιμπρί, αναζητώντας μία γλυκιά εμπειρία. Eνώ η οικογένειά της την αγνοεί, η ίδια περιπλανιέται στη γειτονιά με την καλύτερή της φίλη, επιχειρεί ρομαντικές σχέσεις με κορίτσια και αγόρια, και καταλήγει στο νοσοκομείο με μια ασαφή διάγνωση. Όταν καταφθάνει η νέα δασκάλα Youngji, η Eunhee συνειδητοποιεί ότι είναι η πρώτη ενήλικας που την καταλαβαίνει. Με ευαισθησία και φινέτσα, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Kim Bo-ra, στοχεύει να υπερβεί το δράμα ενηλικίωσης, προσφέροντας μια συμπυκνωμένη αφήγηση. Η σκηνοθέτις καταγράφει την χειραφέτηση ενός νεαρού κοριτσιού μέσα από ένα γυναικείο πρίσμα και το αποτέλεσμα είναι μια γοητευτική ιστορία. Στον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο, η Park Ji-hu δίνει μια εξαιρετική ερμηνεία, ανακαλύπτοντας τα διαφορετικά στοιχεία του χαρακτήρα που ενσαρκώνει.

· Los Silencios, Σκηνoθεσία: Beatriz Seigner (Βραζιλία, Κολομβία, Γαλλία)

(Παγκόσμια Πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών στο Φεστιβάλ Καννών, Βραβείο Abraccine & Βραβείο Επιτροπής Φεστιβάλ Βραζιλιάνικου Κινηματογράφου Brazilia, Βραβείο Opera Prima Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αβάνας κ.α.)

Η Nuria, ο Fabio και η μητέρα τους, Amparo, καταφθάνουν σε ένα νησάκι καταμεσής της Αμαζονίας, στα σύνορα Βραζιλίας, Κολομβίας και Περού, στην προσπάθειά τους να σωθούν από τις συγκρούσεις των Κολομβιανών ένοπλων δυνάμεων, κατά τη διάρκεια των οποίων ο πατέρας τους εξαφανίζεται. Όταν ο πατέρας εμφανίζεται ξαφνικά στο νέο σπίτι, η οικογένεια, σαστισμένη από το αλλόκοτο μυστήριο, θα ανακαλύψει ότι το νησί είναι στοιχειωμένο. Στη δεύτερη μεγάλου μήκους της, η Βραζιλιάνα σκηνοθέτις Beatriz Seigner, χρησιμοποιεί μια ιστορία προσφύγων ως ραχοκοκαλιά της ταινίας, για να μιλήσει για την πραγματική πολιτική κατάσταση στην περιοχή τους. Όπως ακριβώς οι ήρωές της αιωρούνται ανάμεσα σε χώρες, προσπαθώντας να βρουν ισορροπίες μεταξύ ζωής και θανάτου, έτσι και η ίδια η ταινία κινείται ανάμεσα στο ρεαλιστικό και το υπερφυσικό. Στοιχεία τρόμου αναστατώνουν το οικογενειακό δράμα, κάνοντάς το ακόμα πιο δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς το όριο ανάμεσα στη φαντασία της μυθοπλασίας και την πραγματικότητα του ντοκιμαντέρ.

· Ray & Liz, Σκηνoθεσία: Richard Billingham (Ηνωμένο Βασίλειο)

(Ειδική Μνεία Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο, Υποψήφια για Εξαιρετικό Ντεμπούτο Βρετανού δημιουργού στα BAFTA, Xρυσός Αλέξανδρος στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης κ.α.)

Πρόκειται για μια λιτή, ζοφερή αυτοβιογραφική ταινία που οι ήρωές της μεγαλώνουν σε ένα βίαιο και παρακμιακό περιβάλλον στην Θατσερική Βρετανία. Με το κινηματογραφικό του ντεμπούτο, ο Βρετανός καλλιτέχνης, φωτογράφος και σκηνοθέτης Richard Billingham, επιστρέφει στα προάστια του Μπέρμιγχαμ, στο σπίτι όπου μεγάλωσε με μέλη της οικογένειάς του, τα οποία αποτέλεσαν έμπνευση και σε προηγούμενα έργα του. Ζώντας στο περιθώριο της κοινωνίας, ο αλκοολικός του πατέρας, Ray, και η μητέρα του Liz, επιδίδονται σε ακραίες τελετουργίες, καταρρίπτοντας κάθε κοινωνικό ταμπού, καθώς πασχίζουν να τα βγάλουν πέρα με μια ζωή που καθορίζεται από ανεξέλεγκτους παράγοντες. Δυνατές ερμηνείες παρέχουν μια άλλη διάσταση στη διαδικασία της ωρίμανσης μιας οικογένειας που είναι καταδικασμένη στη μιζέρια, με φόντο την πιο καταθλιπτική περίοδο των αγγλικών midlands, στην πρόσφατη ιστορία.

· Smuggling Hendrix (Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ), Σκηνoθεσία: Μάριος Πιπερίδης (Κύπρος, Γερμανία, Ελλάδα)

(Βραβείο Καλύτερης Διεθνούς Αφηγηματικής Ταινίας και Παγκόσμια Πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Tribeca, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Quebec, Ειδική Μνεία στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Palm Springs κ.α.)

Με έναν ιδιότυπο και ιδιαίτερα συμβολικό τρόπο, ο σκηνοθέτης - σεναριογράφος Μάριος Πιπερίδης εκθέτει, με κωμικοτραγική διάθεση, την πολιτική κατάσταση στη χώρα του.

Το σχέδιο του Γιάννη για να φύγει από την Κύπρο ανατρέπεται, όταν ο σκύλος του, ο Τζίμυ, διασχίζει την Νεκρή Ζώνη, που χωρίζει τις ελεύθερες περιοχές από τα κατεχόμενα. Καθώς η μεταφορά ζώων από τα κατεχόμενα απαγορεύεται, ο Γιάννης αναγκάζεται να ζητήσει τη βοήθεια κάποιων “εκλεκτών” χαρακτήρων για να τον φέρει πίσω.

Η ταινία διαγωνίζεται και στο τμήμα Κυπριακών Ταινιών.

· Sofia, Σκηνoθεσία: Meryem Benm’Barek (Βέλγιο)

(Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών, Βραβείο Νεανικής Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Transatlantyk στο Lodz κ.α.)

Η εικοσάχρονη Sofia ζει με τους γονείς της στην Καζαμπλάνκα στο Μαρόκο, όπου επικρατούν μεγάλες αντιθέσεις ανάμεσα στις κοινωνικές ομάδες. Η πρωταγωνίστρια αρνείται επίμονα την εγκυμοσύνη της, σε μια χώρα όπου οι ερωτικές σχέσεις εκτός γάμου απαγορεύονται διά νόμου, και φθάνει σε σημείο να παραβεί τον νόμο, γεννώντας ένα εξώγαμο παιδί. Με μόνο 24 ώρες μπροστά της και ένα νεογέννητο μωρό στα χέρια της, η Σοφία θα προσπαθήσει να βρει τον πατέρα του. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Μαροκινής σεναριογράφου και σκηνοθέτιδας Meryem Benm'Barek, που κέρδισε το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών, είναι ένα κοινωνικό δράμα που ξεπερνά τα όρια της τοπικής κοινότητας και ασκεί κριτική στις αυστηρές δομές της πατριαρχικής κοινωνίας, ενώ παράλληλα σκιαγραφεί το πορτραίτο του ταξικού αγώνα και της υποκρισίας που τον χαρακτηρίζει.

· Tel Aviv on Fire, Σκηνoθεσία: Sameh Zoabi (Λουξεμβούργο, Γαλλία, Ισραήλ, Βέλγιο)

(Βραβείο Interfilm Καλύτερης Ταινίας & Βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας του τμήματος Orizzonti στο Φεστιβάλ Βενετίας, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Χάιφα, Βραβείο Σεναρίου στο Asia Pacific Screen Awards κ.α.)

Ο Παλαιστίνιος σκηνοθέτης Sameh Zoabi δημιουργεί μια γοητευτική κωμωδία με κεντρικό χαρακτήρα ένα φιλόδοξο σεναριογράφο σαπουνόπερας που παγιδεύεται ανάμεσα στα "πυρά" μεταξύ Ισραήλ - Παλαιστίνης. H ιστορία και το παρόν της εκρηκτικής σχέσης των δύο αντιπάλων προσεγγίζονται με χιούμορ, διακωμωδώντας τα στερεότυπα μέσα από τη σφαίρα της πραγματικότητας και της σαπουνόπερας. O Παλαιστίνιος σεναριογράφος Salam, κάνει την πρακτική του στην παραγωγή της δημοφιλούς σαπουνόπερας Tel Aviv on Fire, που γυρίζεται στη Ραμάλα. Καθημερινά, πρέπει να περνάει από το ισραηλινό οδόφραγμα για να φτάσει στα τηλεοπτικά στούντιο. Στα σημεία ελέγχου, γνωρίζει τον Assi, έναν Ισραηλινό φρουρό του οποίου η γυναίκα είναι μεγάλη φαν του τηλεοπτικού προγράμματος. Για να την εντυπωσιάσει, ο Assi αποφασίζει να εμπλακεί στην παραγωγή ως σεναριογράφος. O Salam σύντομα συνειδητοποιεί ότι οι ιδέες του Assi μπορούν να δώσουν ώθηση στην καριέρα του, μέχρι που ο Αssi και οι χρηματοδότες του προγράμματος φτάνουν σε διαφωνία σχετικά με το τέλος της σαπουνόπερας. Παγιδευμένος ανάμεσα στον στρατιωτικό και στους Άραβες χρηματοδότες, ο Salam θα λύσει το πρόβλημα με μια τελική πινελιά.

· Too Late to Die Young, Σκηνoθεσία: Dominga Sotomayor (Χιλή, Βραζιλία, Αργεντινή, Ολλανδία, Κατάρ)

(Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Διεθνές Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο, Βραβείο KNF στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ, Βραβείο Σκηνοθεσίας & Καλύτερης Φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Gijon κ.α.)

Η δημοκρατία αποκαθίσταται εκ νέου στη Χιλή το καλοκαίρι του 1990. Σε μία απομονωμένη κοινότητα, η Sofía (16), ο Lucas (16) και η Clara (10), έρχονται αντιμέτωποι με τους πρώτους έρωτες και τους πρώτους φόβους τους, ενώ προετοιμάζονται να υποδεχτούν την Πρωτοχρονιά. Μπορεί να ζούνε μακριά από τους κινδύνους της πόλης, όχι όμως από εκείνους της φύσης. H Xιλιανή σκηνοθέτις Dominga Sotomayor σκιαγραφεί το πέρασμα της χώρας της από τους πολιτικούς περιορισμούς στην ελευθερία, παράλληλα με την αντίστοιχη εναλλαγή που βιώνουν οι ήρωές της. Οι σημαντικές αυτές αλλαγές αναδεικνύονται μέσα από το στοιχείο της νοσταλγίας, ενώ οι συγκρούσεις ανάμεσα στις γενιές και τις κοινωνικές τάξεις φέρνουν αργά και μελαγχολικά την ενηλικίωση.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ

Οι Κυπριακές ταινίες που θα διαγωνιστούν στο Διαγωνιστικό Τμήμα Κυπριακών Ταινιών είναι:

· Smuggling Hendrix (Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ), Σκηνoθεσία: Μάριος Πιπερίδης (Κύπρος, Γερμανία, Ελλάδα)

(Βραβείο Καλύτερης Διεθνούς Αφηγηματικής Ταινίας και Παγκόσμια Πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Tribeca, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Quebec, Ειδική Μνεία στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Palm Springs κ.α.)

Με έναν ιδιότυπο και ιδιαίτερα συμβολικό τρόπο, ο σκηνοθέτης - σεναριογράφος Μάριος Πιπερίδης εκθέτει, με κωμικοτραγική διάθεση, την πολιτική κατάσταση στη χώρα του.

Το σχέδιο του Γιάννη για να φύγει από την Κύπρο ανατρέπεται, όταν ο σκύλος του, ο Τζίμυ, διασχίζει την Νεκρή Ζώνη, που χωρίζει τις ελεύθερες περιοχές από τα κατεχόμενα. Καθώς η μεταφορά ζώων από τα κατεχόμενα απαγορεύεται, ο Γιάννης αναγκάζεται να ζητήσει τη βοήθεια κάποιων “εκλεκτών” χαρακτήρων για να τον φέρει πίσω.

· Await Further Instructions, Σκηνoθεσία: Johnny Kevorkia (Η.Π.Α.)

Ανήμερα Χριστουγέννων. Μια μυστηριώδης μαύρη ουσία έχει περικυκλώσει το σπίτι της οικογένειας Milgram. Κάτι τρομερό συμβαίνει έξω από την πόρτα τους. Τι να ‘ναι όμως; Τρομοκρατικό επεισόδιο; Εργατικό ατύχημα; Πυρηνικός πόλεμος;

O Aγγλοκύπριος σκηνοθέτης που ζει στο Λονδίνο Johnny Kevorkian παραμένει πιστός στο σινεμά τρόμου. Mετά το ντεμπούτο του με τίτλο Τhe Disappeared, ο Κevorkian επιστρέφει με ένα δυσοίωνο φιλμ που συνδυάζει στοιχεία τρόμου και επιστημονικής φαντασίας. Η ταινία διαγωνίζεται μόνο για το βραβείο Καλύτερου Κύπριου Σκηνοθέτη.

· Μικρά Λευκά Φακελάκια (Small White Envelopes), Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χρίστου (Κύπρος)

(Παγκόσμια Πρεμιέρα στο Cyprus Film Days 2019)
Ο νεαρός μικροαπατεώνας Μισιελής, μετά από απειλές που δέχεται κατά της ζωής του σχετικά με ένα συσσωρευμένο χρέος που έχει μαζέψει χάνοντας στα χαρτιά, αποφασίζει να κλέψει τα φακελάκια που φέρνουν οι καλεσμένοι ως δώρο σε ένα γάμο. Μετά από τις μικρού μήκους ταινίες του που ταξίδεψαν σε πολλά φεστιβάλ στον κόσμο, και με ένα πλούσιο βιογραφικό ως μοντέρ, ο Σωτήρης Χρίστου επιχειρεί το πρώτο σκηνοθετικό του ντεμπούτο στη μεγάλου μήκους ταινία.

· Αίθουσα Αναμονής (Waiting Room), Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λεονταρίτης (Κύπρος)

(Ειδική Μνεία Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Λονδίνου, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Σεναρίου και Best Kill στα Independent Horror Movie Awards κ.α.)

Πέντε άγνωστοι ξυπνούν σε μία άδεια αποθήκη χωρίς να έχουν ανάμνηση για το ποιοι είναι ή για το πώς βρέθηκαν εκεί. Θα πρέπει να βρουν έναν τρόπο να συνεργαστούν μεταξύ τους, προκειμένου να μείνουν ζωντανοί και για να καταφέρουν να βρουν μία διέξοδο πριν είναι πολύ αργά. Έχοντας ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού με την πρώτη ταινία δράσης του με τίτλο The Final Payoff, ο Αλέξανδρος Λεονταρίτης γράφει και σκηνοθετεί το κλειστοφοβικό αυτό θρίλερ, το οποίο έχει ήδη ταξιδέψει σε πολλά φεστιβάλ, αποσπώντας βραβεία και υποψηφιότητες. Η ταινία διαγωνίζεται μόνο για το βραβείο Καλύτερης Κυπριακής Ταινίας.

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

· Παύση, Σκηνοθεσία: Τώνια Μισιαλή, (Κύπρος)

(Βραβείο FIPRESCI Kαλύτερης Ταινίας και Βραβείο ΕΡΤ στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Βραβείο Ελλήνων Κριτικών Κινηματογράφου στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Σινεμά στην Αθήνα, Bραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Διαγωνιστικό του Emerging Greeks Hellas FilmBox, Γερμανία κ.α.)

Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να δραπετεύσει από την μιζέρια ενός γάμου χωρίς αγάπη, η Ελπίδα καταφεύγει σε ένα κόσμο εκδικητικής βίας προς τον καταπιεστικό σύζυγό της. Όταν ένας νεαρός μπογιατζής έρχεται για να μπογιατίσει την πολυκατοικία όπου διαμένει η Ελπίδα, βρίσκει τον εαυτό της αντιμέτωπο με τις άσβεστες επιθυμίες της. Σύντομα, φαντασία και πραγματικότητα συγχέονται. Μπορεί μια παύση να αποτελέσει μια νέα αρχή; Στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο στη μεγάλου μήκους ταινία, η Τώνια Μισιαλή αποδίδει ένα ωμό αλλά ρεαλιστικό πορτραίτο των συναισθηματικά προβληματικών γάμων, και των οικογενειών που χειραγωγούνται από την πατριαρχική κοινωνία, εμπλουτίζοντας το όλον με στιγμές χιούμορ. Μέσα από τη συναισθηματική προσέγγιση, και παρά το φαινομενικό σκοτάδι της, η ταινία προσφέρει μια αχτίδα ελπίδας. Η Παύση έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Kάρλοβι Βάρι, και ταξιδεύει σε πολλά φεστιβάλ ανά τον κόσμο.

Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Η Κριτική Επιτροπή του Φεστιβάλ που θα αναδείξει τους φετινούς νικητές, αποτελείται από καταξιωμένους επαγγελματίες από τη διεθνή και εγχώρια κινηματογραφική βιομηχανία..

Τα μέλη της επιτροπής είναι οι:

· Udo Kier, επικεφαλής της Κριτικής Επιτροπής. Ο Γερμανός ηθοποιός, έχει στο ενεργητικό του μια μακρά λίστα πρωταγωνιστικών ρόλων σε art house ταινίες, cult ταινίες τρόμου/θρίλερ και συμμετοχή σε εμπορικές επιτυχίες (Blade, End of Days, Armageddon, Johnny Mnemonic, Adventures of Pinocchio), αλλά και δημοφιλή μουσικά βίντεο. Έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως, Lars Von Trier, Paul Morrissey, Miklos Jancso, Rainer Werner Fassbinder και Dario Argento

· Hayet Benkara, υπεύθυνη Προγραμματισμού Φεστιβάλ / Sales Agent (Γαλλία - Καναδάς)

· Χρίστος Γεωργίου, σκηνοθέτης (Ελλάδα - Κύπρος) (Happy Birthday, Small Crime, Under The Stars)

· Sarah Adler, ηθοποιός (Γαλλία - Ισραήλ) (Foxtrot, The Cakemaker, Notre Musique)

· Λίζα Τσουλούπα, σκηνογράφος (Κύπρος) (Sunrise in Kimmeria, Family Member)

 

 


 

Limassol, 27 March 2019

17th CYPRUS FILM DAYS

INTERNATIONAL FESTIVAL 2019

12 - 20 April 2019

Films in the International and National Competitions, Special Screenings and Jury Members announced

Nine international films, including a production from Cyprus, will be competing in the Glocal Images International Competition section of Cyprus Film Days IFF this year. Four films will be participating in the National Competition section, while the awards will be decided upon by a five-member international jury, comprised of international and local film professionals. As it has already been announced, the Festival will be taking place from the 12th to the 20th of April, 2019, at the Rialto Theatre, in Limassol and Zena Palace Cinema, in Nicosia while all the films screening are Cyprus premieres. The Festival is organised by the Cultural Services of the Ministry of Education and Culture, and the Rialto Theatre.

The films screening at this year's GLOCAL IMAGES International Competition section are the following:

· Alone at my Wedding, Directed by: Marta Bergman, (Belgium)

(World Premiere at Cannes Film Festival 2018)

Pamela, a young Roma girl, lives with her grandmother and her little girl in a small village just outside of Bucharest. Pamela feels quite constrained of her life as she sees no future for herself and decides to take a leap of faith by becoming another Eastern European internet bride. Known for her documentary films, in her fiction debut, Bucharest-born Marta Bergman is drafting a powerful portrait of a woman who fights her inner struggles to discover who she really is. The mental and literal journey will become a revelation supported by Alina Serban’s perplexing genuine performance that enhances the heroine’s vulnerable energy.

· Holy Boom, Directed by: Maria Lafi, (Greece, Albania)

(Best Balkan Film Award - Tirana IFF, Best International Feature Film Award - Festival de Cine de Zaragoza etc.)

In a multicultural Athenian neighbourhood, the public mailbox is blasted by a local Filipino teenager, who urges to be accepted in his new community. This single event will ignite a chain reaction as the lives of four strangers will change forever since the valuable documents they were expecting are destroyed. In her debut feature film, Maria Lafi builds an intertwined film as multiple storylines, personal expectations and hopes are now being perplexed in an unexpected way. Each character unfolds his or her drama to be positioned in a society that changes so fast while struggling to survive, without of course leaving behind the constant pursuit for happiness.

· House of Hummingbird, Directed by: Kim Bo-ra, (South Korea)

(Grand Prix Winner of the Generation 14plus International Jury for Best Film - Berlin IFF, NETPAC Award & KNN Audience Award - Busan IFF, Best Film Award and SIFF Committee Award, New Choices Competition - Seoul IFF etc.)

As Seoul is going through a never-ending change in 1994, a teenage girl is trying to explore her own track of life in search for love, acceptance and romance. Bored at school, she will attempt to have romance with boys and girls, and she must be hospitalized due to a questionable biopsy. The arrival of Young-ji, a new Chinese tutor, will give Eun-hee hope, as she is the only adult who can understand her. Finely articulated and sensitive, Kim Bo-ra’s debut aims to become more than a coming-of-age drama, following a dense narrative and exploring the emancipation of a young girl through an absolute feminine prism. In her first leading role, Park Ji-hu delivers a marvellous performance exploring all the depths of her character.

· Los Silencios, Directed by: Beatriz Seigner, (Brazil, Colombia, France)

(World Premiere, Quinzaine des Realisateurs - Cannes Film Festival, Abraccine Award and Jury Award - Brazilia Festival of Brazilian Cinema, Opera Prima Award - Havana Film Festival, Special Jury Prize - Kerala IFF, Special Jury Prize and Best Screenplay Award - Lima Latin American Film Festival, Impact Award - Stockholm Film Festival etc.)

Nuria, Fabio, and their mother, Amparo, arrive in a small island in the middle of Amazonia, at the border of Brazil, Colombia and Peru. They ran away from the Colombian armed conflict in which their father disappeared. One day, he reappears in their new house. The family is haunted by this strange secret and discovers the island is peopled with ghosts. In her second feature film, Brazilian director Beatriz Seigner uses an immigrants’ story as a backbone to address an actual political problem in her region. Like her heroes that are in limbo among countries and balance between life and death, the film also plays with realism against the supernatural, elements of horror unsettle the family drama, and it becomes even harder to discriminate when fiction and documentary are set apart.

· Ray & Liz, Directed by: Richard Billingham, (UK)

(Nominated for Outstanding Debut -BAFTA Awards, Special Mention Jury Prize - Locarno Film Festival International Competition, Golden Alexander Award for Best Film - Thessaloniki IFF etc.)

By creating an austere autobiographic debut feature film, English artist, photographer, and filmmaker Richard Billingham, returns on the outskirts of Birmingham and “visits” the house where he grew up, during the Thatcher-era Britain. Facing once again the characters of his alcoholic father Ray and his tattooed mother Liz, that have been a returning inspiration to his short films and photographs, this is a story of a family that surpasses social taboos, encourages bullying and domestic abuse, and follows extreme rituals. Powerful performances offer another dimension to the experience of growing up in a family that is doomed by misery and living in council flat set in Midlands’ most depressing period in recent times.

· Smuggling Hendrix, Directed by: Marios Piperides, (Cyprus, Germany, Greece)

(Best International Narrative Feature (World Premiere) - Tribeca IFF, Best First Feature Award - Quebec City IFF, Bridging Borders - Honorable Mention - Palm Springs IFF etc.)

In a quirky and quite symbolic way, debutant writer-director Marios Piperides exposes the political situation of his country in a tragicomic manner. Yiannis’ plans to leave Cyprus are put on hold when his dog, Jimi, runs away and crosses the UN buffer zone that divides the “Greek” from the “Turkish” side of the island. Since animal exchange between the two “sides” is prohibited, Yiannis reluctantly joins forces with a cast of unexpected characters to smuggle him back. The film is also competing in the National Competition section.

· Sofia, Directed by: Meryem Benm’Barek, (Belgium)

(Un Certain Regard Screenplay Prize – Cannes Film Festival, Young Film Critics Award – Transatlantyk Festival Lodz, etc.)

Τwenty-year-old Sofia lives with her parents in Casablanca, the economic capital of Morocco with the greatest tensions among social groups. Suffering from pregnancy denial, she finds herself breaking the law by giving birth to a baby out of wedlock. The hospital gives her 24 hours to provide them with the identification papers, and to present the father. The first feature film by Moroccan writer-director Meryem Benm'Barek, that won the Cannes’ Un Certain Regard Best Screenplay award, is an evident social drama that surpasses the limits of the local community and criticizes the rigid structures of a patriarchal society while painting a picture of the class fight and the hypocrisy hidden behind it.

· Tel Aviv on Fire, Directed by: Sameh Zoabi, (Luxembourg, Belgium, Israel, France)

(Interfilm Award for Best Film & Venice Horizons Award for Best Actor – Venice FF, Best Film Award - Haifa International Film Festival, Best Screenplay - Asia Pacific Screen Awards, etc.)

With great leading characters and a witty story, Palestinian-born filmmaker Sameh Zoabi delivers his second feature that uses laughter to reflect the drama behind the Israeli-Palestinian relationships. Through a great sense of humour, that trespasses the borders of the two territories as well the reality with the soap opera realm, the film attractively exploits comedy in order to address the most crucial aspects of today’s conflict.

Salam, a charming 30-year-old Palestinian living in Jerusalem, works as an intern on a popular Palestinian soap opera, Tel Aviv on Fire, which is produced in Ramallah. Every day Salam must pass through an arduous Israeli checkpoint to reach the television studios. He meets the commander of the check-point, Assi, whose wife is a huge fan of the show. In order to impress her, Assi gets involved in the writing of the show. Salam soon realizes that Assi’s ideas could get him a promotion as a screenwriter. Salam’s creative career catches fire, until Assi and the soap’s financial backers disagree on how the soap opera should end. Squeezed between an Army Officer and the Arab backers, Salam can only solve his problems with a final master stroke.

· Too Late to Die Young, Directed by: Dominga Sotomayor, (Chile, Brazil, Argentina, Netherlands, Qatar)

(Best Director Award in International Competition - Locarno Film Festival, KNF Award - Rotterdam IFF, Best Director and Best Cinematography - Gijon IFF etc.)

After 17 years of dictatorship, Chile is moving towards democracy during the summer of 1990. At the same time, a small group of families is moving at the foot of Andes in an isolated community where they create a self-sufficient new world away from urban limitations. In this time of change and reckoning, 16-year-old Sofía and Lucas, and 10-year-old Clara, neighbours in this dry land, struggle with parents, first loves, and fears, as they prepare a big party for New Year’s Eve. They may live far from the dangers of the city, but not from those of nature. Taking as a premise the story of her three characters in her second feature film, Chilean director Dominga Sotomayor, is facing the transition that they are going through along with that of her own country while shifting from political restrictions to freedom. The massive changes are depicted through a nostalgic aspect while the conflicts between fighting generations and social classes are going through the slow and slightly melancholic process of growing up.

NATIONAL COMPETITION

The Cypriot films participating in the national competition are the following:

· Await Further Instructions, Directed by: Johnny Kevorkian, (USA)

It's Christmas Day and the Milgram family wake to find a mysterious black substance surrounding their house. Something monumental is clearly happening right outside their door, but what exactly - an industrial accident, a terrorist attack, nuclear war? Cypriot-born London-based filmmaker Johnny Kevorkian remains faithful to genre cinema and after his horror debut The Disappeared, he brings his sophomore feature, a grim horror that blends elements of science fiction. Await Further Instructions is competing only for the Best Cypriot Director Award.

· Small White Envelopes, Directed by: Soteris Christou, (Cyprus)

(World Premiere at Cyprus Film Days 2019)

Mishellis, a small-time crook in his late thirties, is in an urgent need of money as his life is being threatened for failing to repay his gambling debts. His idea is to rob a wedding and take the money-stuffed envelopes brought by guests as gifts. After a disastrous first attempt, he decides to try a different, more indirect method. He impersonates a wedding planner and approaches a middle-class family in order to steal the money from their daughter’s wedding.

After directing a handful of short films that have been screened in international film festivals and working as an editor in various films, Cypriot director, Soteris Christou, delivers his debut directorial attempt.

· Waiting Room, Directed by: Alexander Leondaritis, (Cyprus)

(Special Mention for Fiction Feature Film - London Greek Film Festival, Best Feature, Best Writing and Best Kill - Independent Horror Movie Awards, Best Thriller and Best Actress in an Indie Film - Los Angeles Film Awards etc.)

Five strangers wake up in a place that looks like an abandoned warehouse. None of them remember the last few days, or how they got there. As they try to find a way out, one by one they are attacked by an unknown force, and it soon becomes obvious that the only key to their survival lies in uncovering what brought them there in the first place.

Having already attracted the audiences with his first action film The Final Payoff, Cypriot director Alexander Leondaritis, writes and directs his sophomore feature Waiting Room, a claustrophobic thriller that has already travelled in various international film festivals receiving nominations and awards. The film is only competing for the Best Cypriot Film Award.

SPECIAL SCREENINGS

· Pause, Directed by: Tonia Mishiali, (Cyprus)

(FIPRESCI award for Best film and National Television ERT award - Thessaloniki IFF, Greek Film Critics Union Award - Athens Panorama of European Cinema, Greece, Emerging Greeks Competition Best Film Award - Hellas FilmBox, Berlin, Germany, etc.)

Trapped in a turbulent and loveless marriage, middle-aged housewife Elpida is confronted with the first signs of menopause, and both her body and mind are being affected. Her crumbling relationship with her despotic and oppressive husband will amplify her emotional needs and emphasise the absence of communication between them. Her only connections with the outside world are her best friend, her car and her paintings. Elpida’s muted loneliness in conjunction with the ongoing symptoms of menopause will cause her life to enter a state of limbo where reality is blended with fantasy.

In her feature debut, Tonia Mishiali delivers a raw but fairly realistic portrait of the multiple emotionally flawed marriages and families that still dominate the patriarchal local society. Through an emotional approach, and despite the apparent bleakness, the film offers a ray of light, as hope is possibly coming. Pause premiered at Karlovy Vary IFF and has already been travelling in numerous acclaimed international film festivals.

INTERNATIONAL JURY

The international jury of the Festival is made up of five acclaimed film professionals from Cyprus and the world. For 2019, the President of the Jury is renowned German actor Udo Kier. Kier has starred in a long list of art house films, thrillers and cult horror films, as well as blockbusters (Blade, End of Days, Armageddon, Johnny Mnemonic, Adventures of Pinocchio etc.), and popular music videos. He has collaborated with famous directors such as, Lars Von Trier, Paul Morrissey, Miklos Jancso, Rainer Werner Fassbinder and Dario Argento.

The Jury Members are:

· Hayet Benkara, Film Programmer / Sales Agent (France - Canada)

· Christos Georgiou, Film Director (Greece - Cyprus) (Happy Birthday, Small Crime, Under The Stars)

· Sarah Adler, Actress (France - Israel) (Foxtrot, The Cakemaker, Notre Musique)

· Lisa Tsouloupa, Production Designer (Cyprus) (Sunrise in Kimmeria, Family Member)