UDO KIER copy  

Udo Kier (Πρόεδρος Επιτροπής | Jury President)

O Udo Kier γεννήθηκε το 1944 στην Κολωνία εν μέσω Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. Η «είσοδός» του στον κόσμο ήταν εξίσου δραματική όσο η συμμετοχή του στη μεγάλη οθόνη. Το βράδυ της γέννησής του, η μητέρα του είχε ζητήσει περισσότερο χρόνο με το νεογέννητο μωρό της. Αφότου οι νοσοκόμες επέστρεψαν τα υπόλοιπα νεογέννητα στον θάλαμο, το νοσοκομείο υπέστη σφοδρούς βομβαρδισμούς. Για καλή τους τύχη, η νεαρή μητέρα και ο γιος της κατάφεραν να γλιτώσουν και να ανασυρθούν από τα ερείπια. Όταν ο Kier έγινε 18, μετακόμισε στην Αγγλία για να μάθει τη γλώσσα, όπου παρακολούθησε, επίσης, μαθήματα υποκριτικής. Τότε ήταν που ο σκηνοθέτης Michael Sarne του πρότεινε να παίξει τον ρόλο ενός ζιγκολό στην ταινία Road to Saint Tropez, η οποία σηματοδότησε και την απαρχή της καριέρας του στον κινηματογράφο. Η πρώτη μεγάλη επιτυχία στην οποία συμμετείχε ήταν το Mark of the Devil, η οποία αξιολογήθηκε με «V» λόγω βίαιου περιεχομένου, ενώ στους θεατές μοίραζαν σακούλες για εμετό πριν την έναρξή της. Αν και απαγορεύτηκε σε 31 χώρες, ακολούθησαν δύο άλλες ταινίες ως δεύτερο και τρίτο μέρος (αμφότερες χωρίς τη συμμετοχή του). Ο Kier γνώρισε τυχαία τον σκηνοθέτη Paul Morrissey σε ένα αεροπλάνο, όπου ο δεύτερος του πρότεινε να παίξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην τρισδιάστατη ταινία Flesh for Frankenstein, που μαζί με το Blood for Dracula, κατέστησαν τον Udo Kier ως «cult» φιγούρα του κινηματογράφου. Όταν ολοκληρώθηκε η ταινία Flesh for Frankenstein, οι ηθοποιοί και το συνεργείο ξεκίνησαν αμέσως τα γυρίσματα του Blood for Dracula. Ο Kier θυμάται με νοσταλγία τις ταινίες αυτές, ενώ ξεχωρίζει περισσότερο το Dracula. Τη δεκαετία του ’70, ο Kier πρωταγωνίστησε στις ταινίες The Salzburg Connection, The Story of O, Spermula and Trauma, ενώ τη δεκαετία του ’80 ακολούθησαν οι Lulu, The Strange Case of Dr. Jekyll και Miss Osbourne (The Blood of Dr Jekyll), The Island of the Bloody Plantation (Escape from Blood Plantation) και Seduction: The Cruel Woman. Την εποχή αυτή ασχολήθηκε ελάχιστα με την κινηματογραφική βιομηχανία εκτός Ευρώπης, ενώ τη δεκαετία του ’90 έγινε πιο γνωστός στην Αμερική με τον εμβληματικό ρόλο του Hans στην ταινία My Own Private Idaho. Το Even Cowgirls Get the Blues υπήρξε η αφορμή να συνεργαστεί εκ νέου με τον καλό του φίλο Keanu Reeves. Την ίδια περίοδο, συμμετείχε στις ταινίες The Kingdom, For Love or Money, Breaking the Waves, The Adventures of Pinocchio, Blade και Armageddon. Καθ’ όλη τη διάρκεια της 50ετούς καριέρας του, συνεργάστηκε με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως Rainer Fassbinder, Paul Morrissey, Charles Matton, Dario Argento, Gus Van Sant, Barry Sonnenfeld, Walerian Borowczyk, Alexander Payne και Guy Madden, μεταξύ πολλών άλλων. Εξακολουθεί να συνεργάζεται συχνά με τον Lars Von Trier, ενώ είναι επίσης νονός του παιδιού του, καθώς και πολύ στενός φίλος του. Αυτή την περίοδο, ο Von Trier βρίσκεται στο στάδιο παραγωγής της ταινίας Dimension, ενός πρότζεκτ που ξεκίνησε εδώ και πάνω από 30 χρόνια. Κάθε χρόνο, ηθοποιοί και συνεργείο, συμπεριλαμβανομένου του Kier, συναντώνται για τα γυρίσματα της ταινίας, στην οποία συμμετέχουν οι ηθοποιοί, όπως ήταν 30 χρόνια πριν, χωρίς μακιγιάζ ή ειδικά εφέ. Η πρεμιέρα της θα πραγματοποιηθεί το 2024! Στη μέχρι σήμερα πορεία του, ο Kier έχει συμμετάσχει σε ταινίες art house (Europa), gorefests (Blackest Heart (German Chainsaw Massacre)), καθώς και σε τηλεοπτικές διαφημίσεις. Λατρεύει τις ταινίες τρόμου και θα ήθελε να συμμετέχει σε περισσότερες από αυτές. Απολαμβάνει ιδιαιτέρως τους ρόλους του κακού, καθώς θεωρεί ότι το κακό δεν έχει όρια. Αυτή την περίοδο ζει στην Καλιφόρνια, ενώ επισκέπτεται συχνά την Ευρώπη όπου απολαμβάνει μεγαλύτερη αναγνώριση, συμμετέχοντας σε ταινίες με μεγαλύτερους ρόλους. Πρόσφατα, έχουν κυκλοφορήσει οι ακόλουθες ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστεί: Downsizing σε σκηνοθεσία Alexander Payne, Don’t Worry He Won’t Get Far On Foot σε σκηνοθεσία Gus van Sant, Iron Sky 2 σε σκηνοθεσία Timo Vuorensola, Brawl In Cell Block 99 σε σκηνοθεσία S. Craig Zahler, Puppet Master - The Littlest Reich σε σκηνοθεσία Sonny Laguna και Tommy Wiklund, και στο American Animals σε σκηνοθεσία Bart Layton. Το 2019 πρόκειται να κυκλοφορήσουν, μεταξύ άλλων, οι ακόλουθες ταινίες: The Painted Bird σε σκηνοθεσία Vaclav Marhoul, Nighthawk σε σκηνοθεσία Kleber Mendonca Filho και Skin Walker σε σκηνοθεσία Christian Neuman.

Udo Kier was born in 1944 in Cologne, Germany, during World War II. His entrance was just as dramatic as some of his roles. On the evening of his birth, Kier's mother requested extra time with her new baby. The nurses had gathered all of the other babies and returned them to the nursery when the hospital was bombed. He and his mother were rescued from underneath the rubble. When Kier was 18 he moved to Britain in order to learn the English language, where he also took a few acting courses. He was eventually offered a role by director Michael Sarne as a gigolo in the film Road to Saint Tropez, which marked the beginning of his career in films. His first "hit" film was Mark of the Devil: rated "V" for violence, ticket buyers were offered vomit bags before the film started. It was banned in 31 countries but spawned two sequels (both without Kier). Kier met director Paul Morrissey on an airplane trip where Morrissey offered him the lead role in the 3-D Flesh for Frankenstein. It was this film, along with its sister film Blood for Dracula, that made Kier a cult figure. When Flesh for Frankenstein was finished, the cast and crew began immediately filming Blood for Dracula. Kier remembers both of these films fondly and regards Dracula over Frankenstein as his favourite of the two. In the 1970s some of Kier's work included The Salzburg Connection, The Story of O, Spermula and Trauma. In the 1980s some of his work included Lulu, The Strange Case of Dr. Jekyll and Miss Osbourne (The Blood of Dr Jekyll), The Island of the Bloody Plantation (Escape from Blood Plantation) and Seduction: The Cruel Woman. In the 1980s, Kier did very little work outside Europe, whereas in the 1990s he had a lot more visibility in America and his breakthrough role was as Hans in My Own Private Idaho. Even Cowgirls Get the Blues reunited Kier with his friend Keanu Reeves yet again. In the 1990s some of the films he was in included The Kingdom, For Love or Money, Breaking the Waves, The Adventures of Pinocchio, Blade and Armageddon. Over his 50-year career, Kier has worked with several brilliant directors: Rainer Fassbinder, Paul Morrissey, Charles Matton, Dario Argento, Gus Van Sant, Barry Sonnenfeld, Walerian Borowczyk, Alexander Payne and Guy Madden, among many others. Kier continues to work often with Lars Von Trier and is the godfather of Von Trier's child, as well as a good friend. Von Trier is currently working on a film entitled Dimension, which is a project that spans 30 years. Every year the cast and crew, including Kier, meet to shoot footage. The film will show the actors age 30 years without make-up or special effects. The premiere will take place in 2024! Kier's acting career ranges from art house films (Europa) to gore fests (Blackest Heart (German Chainsaw Massacre)) to television commercials. He says he loves horror films and wants to do more of them. Kier enjoys playing villains, as he feels it is more interesting because evil has no limits. Udo Kier currently lives in California and spends much of his time working in Europe, where he receives larger roles and more recognition. Kier’s current films in release: Downsizing directed by Alexander Payne, Don’t Worry He Won’t Get Far On Foot directed by Gus van Sant, Iron Sky 2 directed by Timo Vuorensola, Brawl In Cell Block 99 directed by S. Craig Zahler, Puppet Master - The Littlest Reich directed by Sonny Laguna and Tommy Wiklund, and American Animals directed by Bart Layton, among many others. Kier’s films to be released in 2019: The Painted Bird directed by Vaclav Marhoul, Nighthawk directed by Kleber Mendonca Filho, Skin Walker directed by Christian Neuman, among others.

SARAH ADLER copy  

Sarah Adler 

Η Sarah Adler είναι ηθοποιός γαλλοϊσραηλινής καταγωγής, γνωστή για τη συμμετοχή της στις ταινίες Jellyfish, σε σκηνοθεσία Etgar Keret και Shira Geffen, Stones, σε σκηνοθεσία Raphael Nadjari, Our Music, του Jean-Luc Godard και στην ταινία Marie Antoinette της Sofia Coppola. Προτάθηκε για βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου για τη συμμετοχή της στην ταινία Our Music, καθώς και για Βραβείο Ophir Καλύτερου Γυναικείου Ρόλου για τη συμμετοχή της στην ταινία Jellyfish, που απέσπασε Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ Καννών. Πιο πρόσφατα, συνεργάστηκε με τον Amos Gitai στις ταινίες του Ana Arabia και Tsili, καθώς και στη θεατρική διασκευή του Rabin -chronicle of an assassination. Το 2015, η ταινία Aya στην οποία κατείχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο, προτάθηκε για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους στα Βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας. Το 2018, έλαβε βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού για τον ρόλο της στο The Cakemaker, και πρωταγωνίστησε στο Foxtrot, ταινία που βραβεύτηκε με Αργυρό Λέοντα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.

Sarah Adler is a French and Israeli actress, best known for her roles in Jellyfish, directed by Etgar Keret and Shira Geffen, Stones, directed by Raphael Nadjari, Our Music, directed by Jean-Luc Godard and Marie Antoinette directed by Sofia Coppola. 
Adler was nominated for the European Film Award for Best Actress for her performance in Our Music, and the Ophir Award for Best Actress for her performance in Jellyfish, which won the Cannes Film Festivals' Caméra d'or.
 More recently, she has collaborated twice with Amos Gitai in his films Ana Arabia and Tsili, and the theatre adaptation of Rabin-chronicle of an assassination. 
In 2015, the film Aya in which Adler holds the title role, was nominated in the short film category at the American Academy Awards. In 2018, she was awarded the Best Actress prize for her role in The Cakemaker, and held the female lead in Foxtrot, winner of the Silver Lion at the Venice Film Festival.

CHRISTOS GEORGIOU  

Christos Georgiou 

Ο Χρίστος Γεωργίου γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1966. Έχοντας ολοκληρώσει τη βασική του εκπαίδευση στην Κύπρο, σπούδασε Λογοτεχνία και Κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο Warwick του Λονδίνου (BA in Film and Literature) και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στην Κινηματογραφική Παραγωγή, στη Σχολή Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του Leeds (MA Film Production, Northern Film and TV School in Leeds). Σπούδασε, επίσης, Σεναριογραφία και Σκηνοθεσία στην Πολωνία στην Εθνική Σχολή Τηλεόρασης και Θεάτρου του Lodz (EU Tempus scholarship – Film Writing and Direction). Ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός εργάστηκε σε πληθώρα ταινιών μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ, διαφημίσεων και δραματικών τηλεοπτικών σειρών για τα κανάλια ARTE, ZDF, Al Jazeera, BBC, καθώς και για την ελληνική τηλεόραση. Η ταινία Κάτω από τ’ Άστρα είναι η πρώτη ταινία μυθοπλασίας του σκηνοθέτη, που απέσπασε έξι διεθνή βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Βραβείου Καλύτερης Ταινίας Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη (Prix de Montreal) στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Μοντρεάλ το 2001. Το Μικρό Έγκλημα είναι η δεύτερη ταινία μυθοπλασίας μεγάλου μήκους του σκηνοθέτη, που ταξίδεψε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ όπως στο Παλμ Σπρινγκς και το Κάρλοβι Βάρι, ενώ γνώρισε μεγάλη επιτυχία στις κινηματογραφικές αίθουσες της Γερμανίας το 2009. Η τρίτη και πιο πρόσφατη ταινία μεγάλου μήκους που σκηνοθέτησε, με τίτλο Happy Birthday, επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο Berlinale Co-Production Market, ενώ έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σάο Πάολο το 2017. Είναι ιδρυτικό μέλος και μέλος Δ.Σ. της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Christos Georgiou was born in London, in 1966. He received his basic education in Cyprus and studied at the University of Warwick (Film and Literature BA Joint Hons), the Northern Film and TV School in Leeds (MA Film Production), and in Poland at the National Film TV and Theatre School in Lodz (EU Tempus scholarship – Film Writing and Direction). He has directed, written and produced fiction feature films, documentaries, commercials and TV drama series for ARTE, ZDF, Al Jazeera, the BBC, as well as several Greek TV channels. Under the Stars, his first fiction feature film, won 6 international awards including the prestigious Prix de Montreal (Best First Feature Film) at the Montreal International Film Festival 2001. Small Crime, his second fiction feature film, was selected for competition at several film festivals including Palm Springs and Karlovy Vary, and was a box office hit in Germany in the summer of 2009. Happy Birthday, an official selection at Berlinale Co-Production Market, his third fiction feature film had its international premiere at Sao Paulo International Film Festival 2017. He is a founding member and a member of the board of the Hellenic Film Academy.

HAYET BENKARA  

Hayet Benkara 

Η Hayet Benkara γεννήθηκε στη Γαλλία και σήμερα ζει και εργάζεται στο Τορόντο. Διαθέτει εκτενή διεθνή πείρα σε ορισμένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Εργάστηκε αρχικά ως υπεύθυνη πωλήσεων της αγοράς του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, ενώ σήμερα ασχολείται με τη διεύθυνση και παραγωγή των προγραμμάτων ανάπτυξης σεναρίου του TIFF, όπως του προγράμματος «Studio», που στόχο έχει την παροχή επαγγελματικής κατάρτισης σε έμπειρους παραγωγούς, σκηνοθέτες και σεναριογράφους, καθώς και του προγράμματος «Talent Lab». Η Hayet έχει συνεργαστεί με πληθώρα φεστιβάλ, όπως το Φεστιβάλ Καννών (στο δίκτυο παραγωγών «Producers Network»), την Berlinale (στην αγορά διεθνών συμπαραγωγών «Co-production market»), το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ - IFFR, του Λοκάρνο (Open Doors Lab), το Ινστιτούτο Κινηματογράφου της Ντόχα - DFI, τα Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Άμπου Ντάμπι και του Ντουμπάι (Αραβικά Εμιράτα), το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Guanajuato (Μεξικό), το Φεστιβάλ T-Mobile New Horizon (Πολωνία), το Φεστιβάλ της Πρίστινα (Κόσσοβο), του Βοσπόρου (Τουρκία) και πιο πρόσφατα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Μαρακές (the Atlas Workshops). Χάρη στην πλούσια εμπειρία της στη διεθνή κινηματογραφική αγορά, η Hayet καλείται συχνά να παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες ως μέντορας και υπεύθυνη προγράμματος. Έχει διατελέσει μέλος κριτικής επιτροπής σε πολλά φεστιβάλ και έχει διεξαγάγει πολλά εργαστήρια τόσο για φοιτητές κινηματογράφου, όσο και για έμπειρους επαγγελματίες του χώρου. Η Hayet προσδίδει τεράστια σημασία στις σχέσεις που αναπτύσσει με τους συνεργάτες της, γεγονός που της έχει επιτρέψει να δημιουργήσει ένα μεγάλο δίκτυο καλλιτεχνών και επαγγελματιών του χώρου που αγγίζει κάθε πτυχή της κινηματογραφικής βιομηχανίας, στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Έχει, επίσης, ιδρύσει τη δική της εταιρεία, την Prodigy 360, μέσω της οποίας προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ανερχόμενους και καταξιωμένους δημιουργούς ταινιών, παραγωγούς και σεναριογράφους γύρω από διάφορα θέματα όπως: Ανάπτυξη Σεναρίου, Παραγωγή, Συμπαραγωγή, Διανομή, Μάρκετινγκ και Στρατηγικές Φεστιβάλ.

French born and Toronto-based Hayet Benkara has years of international experience working extensively with some of the most prestigious festivals. After managing the Sales Office, the unofficial market, at TIFF, the Toronto International Film Festival, she has been managing and producing all the Talent Development Programmes at TIFF including Studio, a year-round professional training programme for mid-career producers, directors and screenwriters and the Talent Lab. Benkara has worked for Cannes (Producers Network), Berlinale (Co-production market), IFFR (Rotterdam Film Festival), Locarno (Open Doors Lab), DFI (the Doha Film Institute), the Abu Dhabi and the Dubai Film Festival (Arab Emirates), the Guanajuato Film Festival (Mexico), T-Mobile New Horizon (Poland), Pristina Film Festival (Kosovo), the Bosphorus Film Festival (Turkey) and, recently, the Marrakech Film Festival (the Atlas Workshops). Because of her extensive knowledge of the international market place, Hayet is often hired as a Mentor, a Programmer and/or an Industry Advisor. She has been invited to many festivals to participate as a jury member and to conduct workshops for film students and professionals. Throughout her career, Hayet has consistently placed a high value on the quality of the relationships she has fostered and has developed an extensive network of contacts among artists and professionals working in virtually every aspect of the film industry in North America, Europe and the Middle East. She also created her company, Prodigy 360, to advise young and established filmmakers, producers and screenwriters on Development, Production, Co-production, Distribution, Marketing and Festival strategies.

Tsouloupa copy  

Lisa Tsouloupa

Η Λίζα Τσουλούπα γεννήθηκε στην Κύπρο το 1972. Ξεκίνησε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα, στη Σουηδία και αποφοίτησε με πτυχίο στη Διακόσμηση Εσωτερικού Χώρου από τη Σχολή Accademia Cappiello, στη Φλωρεντία το 1995. Από το 1999 μέχρι και σήμερα εργάζεται ως σκηνογράφος και υπεύθυνη σχεδιασμού παραγωγής στον χώρο της διαφήμισης, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό. Έχει αναλάβει τον σχεδιασμό παραγωγής πολλών ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους στην Κύπρο, την Ελλάδα και τη Σουηδία, όπως της ταινίας The Palace, που κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους στο Φεστιβάλ της Αδελαΐδας το 2011, και της ταινίας Κιμμέρια, που κέρδισε Βραβείο Καλύτερης Κυπριακής Ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογραφικές Μέρες Κύπρος 2018. Το 2008 προτάθηκε για βραβείο Καλύτερου Σχεδιασμού Παραγωγής για την ταινία The Last Homecoming, ενώ το 2014, έλαβε Βραβείο Καλύτερου Σχεδιασμού Κοστουμιών στο Φεστιβάλ Δράμας για την ταινία The Immortalizer. Το 2016, προτάθηκε για βραβείο Καλύτερης Σκηνογραφίας από τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου για το έργο Το Παλάτι του Τέλους. Είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Lisa Tsouloupa was born in Cyprus in 1972. She began her studies in Uppsala, Sweden and graduated in Interior Design from Accademia Cappiello, in Florence, Italy in 1995. Since 1999, she has been working in Cyprus as a freelance Production Designer for the local and international commercial industry. She is credited with numerous feature and short films in Cyprus, Greece and Sweden. Films she has worked on include The Palace, winner of the Best Short Film Award at Adelaide Film Festival 2011 and Sunrise in Kimmeria, winner of the Best Cypriot Film in Cyprus Film Days IFF 2018. In 2008, she was nominated for Best Production Design at Thessaloniki Film Festival for the film The Last Homecoming. In 2014, she received the Best Costume Award at Drama International Short Film Festival for the film The Immortalizer and, in 2016, she was nominated for Best Set Design by the Cyprus Theatre Organisation for the play The Palace of the End. She is a member of the European Film Academy.